HTML

Jabulani

Ezekben a napokban egy labda. Később maga a foci, és ami azt körülveszi. A kapcsolódási pontok száma több, mint elsőre gondolnánk, és mivel ezek határozzák meg az itt szóba kerülő témákat, szinte bármi előfordulhat.

Címkék

abreu (1) ac milan (2) afrika (1) ajax (2) alexis sanchez (1) algéria (1) allianz arena (1) anderlecht (1) anglia (14) apertura (3) aranylabda (1) arbeloa (1) argentína (13) arsenal (2) artjoms rudnevs (1) asamoah gyan (3) as roma (4) ausztrália (1) a futball faktor (1) barcelona (7) bayern münchen (2) belgium (1) benfica (1) benzema (1) bl (9) bojan krkic (1) borussia (1) borussia dortmund (1) boulahrouz (1) brazília (6) bundesliga (4) celtic (1) cfr cluj (1) chelsea (3) chicharito hernandez (1) chilavert (1) chile (3) clausura (1) community shield (1) cottbus (2) cruyff (1) csányi sándor (2) dánia (1) dárdai pál (1) david villa (1) dél afrika (2) dél amerika (4) dél korea (3) dinamo kijev (2) di natale (1) donovan (1) dortmund (1) drogba (1) dvsc (4) dvtk (2) dzsudzsák balázs (3) eboué (2) egervári sándor (2) egyiptom (1) el (7) elefántcsontpart (3) el clásico (1) eredivisie (2) erwin koeman (2) észak korea (1) fail (2) fehér miklós (1) fejes (2) felipe melo (1) feyenoord (1) finnország (1) forlan (1) franciaország (4) galatasaray (1) garancsi istván (1) gera zoltán (1) ghána (6) gheorghe hagi (1) gólkirály (2) görögország (1) gulácsi péter (1) győr (4) gyurcsány ferenc (1) hajnal tamás (1) hamit altintop (1) hangulatjelenés (1) hannover (2) henry (1) hertha bsc (2) higuain (1) hollandia (10) honduras (2) huszti szabolcs (3) ibrahimovic (2) iniesta (1) interjú (1) jabulani (3) jabulani tippjáték (38) japán (3) joachim löw (1) johan voskamp (1) john king (1) juhász roland (1) juventus (3) kamerun (1) karpaty lvov (1) katar (1) király gábor (2) kitekintő (3) klose (1) koman vladimir (3) könyvajánló (1) koreai ndk (1) labda (1) laczkó zsolt (1) larissa riquelme (6) lavezzi (1) lazio (2) lech poznan (1) lisztes krisztián (1) litvánia (1) liverpool (1) luis fabiano (1) mágus (1) magyarország (9) mainz (2) manchester united (4) maradona (4) meccsváró (14) messi (3) mexikó (3) mezey györgy (3) michael preetz (1) mkb veszprém (1) muslera (2) napoli (1) nb1 (1) németország (8) nigéria (1) olaszország (6) orbán viktor (2) oroszország (2) paks (1) palermo (1) paraguay (9) piqué (1) platini (1) porto (1) portugália (4) premier league (4) premjer liga (1) primera division (2) psv (2) puyol (1) raul meireles (1) real madrid (5) ribery (1) rio ferdinand (1) riquelme (1) románia (2) ronaldinho (1) róth antal (1) rudolf gergely (1) sampdoria (1) san marino (1) sarkozy (1) sebők vilmos (2) shakira (1) sneijder (2) spanyolország (13) sparta rotterdam (1) stadion (1) statisztika (1) stuttgart (3) suarez (2) suna (5) superclásico (1) svájc (2) svédország (1) szabics imre (1) szalai ádám (3) szántai ákos (1) szerbia (2) szlovákia (2) szlovénia (1) szurkolók (1) tevez (2) thomas müller (2) tiszatibi (3) totti (1) udinese (1) uefa (1) új zéland (1) ukrajna (1) uruguay (10) usa (3) u válogatott (1) vb (1) videó (7) videoton (3) videó bíró (2) visszaszámláló (32) vittek (1) xavi (1) zahia dehar (1) zenit (2) zte (2) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Sebők Vili és a kereplő

2011.01.28. 00:10 :: ugyangabor

Nem célunk átmenni fikablogba, de ilyen gyöngyszemek mellett nehezen tudok elmenni szó nélkül. Részlet következik egy Sebők Vilivel készült 2003-as interjúból. A teljes szöveg a Nemzeti Sport oldalán elérhető, én csak egy érdekes részt ragadtam ki. Ne feledjük, az akkori évek egyik legprofibb legmagasabban jegyzett magyar labdarúgójáról van szó!

– Bejelentkezett a Milan vagy az Arsenal? Esetleg mégiscsak Kínába szerződik?
– Kínába akkor mennék, ha visszautasíthatatlan ajánlatot kapnék. Esetleg akkor gondolkodnék el, ha az ottani bajnokcsapat hívna, ám én egy Szecsuán nevű középcsapatnál voltam afféle próbajátékon, amely nem tűnt vonzónak számomra.

– Szóval Kínába sem megy. Akkor mégis hol akar játszani?
– Lehet, hogy ülök még egy fél évig a lelátón. Ez van. Huszonkilenc éves vagyok, és nekem már meg kell gondolnom minden lépésemet. Az a helyzet, hogy Cottbusban egészen jó fizetésem van, amit akkor is utalnia kell a klubnak, ha tökmagot majszolok a tribünön, vagy éppen kereplővel szurkolok a fiúknak. Nekem szükségem van erre a pénzre, meg aztán a Cottbus még igencsak sokkal tartozik nekem. Már feljelentettem a klubot, úgyhogy pereskedni fogunk. Nem hagyom magam, ami jár, az jár.

– Jól értem, hogy a pénzért esetleg lemond a futballról is?
– Sarkosan fogalmazva ez a helyzet. Persze az lenne a legjobb, ha a Cottbus kifizetné a tartozását, és elengedne az Eintrachthoz, mert akkor máris megszabadulna tőlem. Hogy is mondjam... mióta kiderült, hogy feljelentettem a klubot, nem szeretnek ott.

– Miért vált nemkívánatos személlyé Cottbusban, amikor korábban biztos csapattagnak számított?
– Amikor megkezdődött a bajnokság tavaly nyáron, mi három vereséggel nyitottunk, és kellett néhány bűnbak, akin elverhetik a port. Én voltam az egyik. A harmadik forduló után azt mondta az elnök, menjek, keressek magamnak más csapatot, mert itt már nem számítanak rám. Az átigazolási időszakból öt nap volt hátra akkor, így képtelen voltam máshová szerződni. Attól kezdve elfelejtettek, és nem maradt más lehetőségem, mint a Cottbus harmadik ligás amatőrcsapatában futballozgatni. Sajnálom, hogy így alakult, szerettem ezt a klubot, mégiscsak ötven Bundesliga-meccsen húztam magamra a szerelését, ám ez a keletnémet mentalitás nem az én világom. Inkorrektek voltak, ez egyértelmű. Ettől függetlenül szurkolok a csapatnak, hogy bentmaradjon, már csak Lőw Zsolt miatt is, aki stabil csapattaggá vált, de erre minimális az esély.

– Itthon nem akar játszani? Arról is lehetett hallani, hogy nemrég tárgyalt a Videotonnal.
– Most még eszem ágában sincs otthon futballozni. Legalább négy évet még külföldön szeretnék eltölteni, és biztos vagyok benne, hogy erre lesz is lehetőségem. Aztán a terveim szerint hazamegyek Újpestre, és ott fejezem be a pályafutásomat. Ami pedig a Videotont illeti, valóban volt egy puhatolózó tárgyalásom a fehérvári klubbal, de... Nem akarok megsérteni senkit, ám meglehetősen viccesen hangzott minden, pénz, lehetőség, akármi, a kinti körülményekhez képest.

– Remélem, nem sértődik meg, de úgy tűnik, mintha leszállóágba került volna.
– Ugyan már! És akkor mit mondjon az, aki súlyos sérülést szenvedett, és egy évet kell kihagynia? Én megúsztam ezt, ehelyett a lelátóra kényszerítettek. Elismerem, ilyen időszakom még nem volt, de túl leszek rajta, és visszakerülök a válogatottba is. Megváltoztam, profibb lettem, már ami a mentalitásomat illeti. Ne féltsen engem senki, mindenem megvan, amit szerettem volna. Szó sincs arról, hogy már nem kellek senkinek, itt, Németországban nem felejtették el azt a gólt, amit a Bayern München ellen szereztem, és amivel megnyertük a meccset. Nincs szükségem arra, hogy áruljam magam, de a pénzem nem hagyom veszni. Nincs igazam?

Ahelyett, hogy megkísérelnénk erre választ adni, inkább felidézünk egy fél évvel később készült másik beszélgetést, amely arról szólt, hogy az egy esztendővel korábban még stabil válogatott Sebők Vilmos immár egy teljes idény óta eltűnt a futballtérképről. Az előző szeptembertől nem lépett pályára bajnokin, most azonban hosszú-hosszú várakozás és cottbusi parkolópálya után 30 évesen újabb lehetőséget kapott, hogy megpróbáljon visszakerülni a nemzeti együttesbe, noha ez nem látszott könnyűnek, mert új klubja, az izraeli első osztályban újonc Maccabi Nazareth igencsak kiesett Gellei Imre szövetségi kapitány látószögéből.

– A játék nélkül eltöltött hónapjai során többször is beszélgettünk, és mindig ugyanazzal érvelt: inkább nem lép pályára máshol, de nem mond le az irigylésre méltó fizetéséről Cottbusban. Most is azt állítja, hogy helyesen döntött?
– Biztos vagyok benne, hogy helyesen döntöttem, amikor Cottbusban maradtam – mondta Sebők Vilmos. – Igaz, hogy legutóbb tavaly szeptemberben szerepeltem bajnokin a Rostock ellen, de legalább a pénzemnél leszek. Minden bizonnyal megnyerem a pert a Cottbussal szemben, és akkor fillérre pontosan kifizetnek.

– Ezek szerint pereskednie kell? Hiába maradt ott, mégsem fizették ki?
– Cottbusban azt hitték, hogy a kezembe nyomnak egy bizonyos összeget, aztán én megköszönöm, és odébbállok. Tévedtek. A legrosszabb történt velük, amit csak elképzelhettek. Ott maradtam, és játék nélkül vettem fel a fizetésemet. Illetve az sem igaz, hogy játék nélkül, mert decemberben nem engedtek az első csapat keretével edzeni, ezért átkerültem az amatőrök közé, és ott rendszeresen tréningeztem, mi több, pályára is léptem.

– Sebők Vilmos, a magyar válogatott korábbi csapatkapitánya a Cottbus amatőrjei között becsúszva szereli a Bayern amatőrgárdájában szereplő mosógépszerelőt. Nem rossz...
– Annyira azért nem vészes a helyzet. Igazából csupán fél évet vesztegettem el az életemből, de nem volt egyetlen olyan lehetőség sem, amellyel a pénzemnél maradtam volna. Hiába hívtak Belgiumba, Franciaországba és a Frankfurthoz, a fizetésem meg sem közelítette volna, amit Cottbusban kaptam.

– Komolyan mondja, hogy mindig, minden pillanatban csak a pénzt nézte? Nem lett volna ésszerűbb engedni az igényeiből, és akkor már játszana mondjuk Belgiumban, sőt még az is előfordulhatna, hogy készülhetne a lettek és a lengyelek elleni, sorsdöntő Eb-selejtezőre.
– Fillérekért nem voltam hajlandó átigazolni. Úgy voltam vele, ha egyszer a Cottbus olyan szerződést ajánlott, amivel maximálisan elégedett voltam, akkor nem mondok le egyetlen euróról sem. Persze nem akartak fizetni, de ahogy az imént is mondtam, megnyerem a pert.

Inkább emlékezzünk erre az oldalára, mindenkinek jobb.

UPDATE: Még üzemel a sebokvili.hu!

Szólj hozzá!

Címkék: interjú cottbus sebők vilmos

A bejegyzés trackback címe:

https://jabulani.blog.hu/api/trackback/id/tr222619582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása